فشار مورد نیاز نوار تیپ آبیاری قطره ای

فشار کاری نوار تیپ

فشار مورد نیاز نوار تیپ

فشار کاری نوار تیپ

در واقع با توجه به کمبود آب و افزایش هزینه‌های در ارتباط به تأمین آب، استفاده از متدهایی برای صرفه‌جویی در مصرف آب در کشاورزی، می‌تواند در کاستن هزینه‌ها تأثیر قابل توجهی داشته باشد. چون روش‌های سنتی آبیاری در زمین‌های کشاورزی، هدررفت آب قابل‌توجهی دارد. در این مقاله، درباره‌ی یکی از روش‌های آبیاری که منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب زمین‌های کشاورزی می‌گردد، داده هایی را در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ داده هایی درباره‌ی به کارگیری از نوار تیپ کشاورزی، پس همراه ما باشید…

انواع سیستم آبیاری

نكات مهم در هنگام خريد نوار آبیاری

فشار مورد نیاز نوار تیپ

تفاوت های بین نوارهای تیپ کشاورزی چیست و هر چگونه عمل می‌کند؟

تولید و پخش نوار تیپ کشاورزی، به 2 شکل کلی تیپ درزدار و تیپ پلاک دار صورت می‌گیرد.

روش تولید نوار تیپ

فشار مورد نیاز نوار تیپ

تفاوت بین نوار تیپ بغل دوخت و پلاک دار

فشار کاری نوار تیپ

یکی از تفاوت‌های نوار تیپ پلاک دار با نوار تیپ درزدار، این می‌باشد که محصول پلاک دار قطره‌چکان دارد؛ لاکن نوار کشاورزی تیپ درزدار، در جوار خود مسیری زیگزاگی مانند دارد که باعث شکسته‌ شدن فشار و جهت آب می‌گردد. در نتیجه قطره‌های آب از درزهای بغل آن به بیرون تراوش می کنند و به گیاه مورد نظر می‌رسند. نوار تیپ پلاک دار یکی از تجهیزات آبیاری قطره‌ای می‌باشد که در آبیاری مزارع ردیفی و متراکم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مزارعی مثل انواع سبزیجات، صیفی‌جات و اقسام کشت‌های گلخانه‌ای خیار گوجه کلم توت فرنگی و…

انواع نوار تیپ

فشار کاری نوار تیپ

فشار کاری نوار تیپ

فشار مورد نیاز نوار تیپ

فشار ایده آل نوار آبياری پلاک دار و بغل دوخت

در واقع هرگاه در صنعت و کشاورزی درباره‌ی فشار صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که فشار ایده‌آل پیشنهادی سازندگان محصولات کشاورزی، معمولا یک عدد ثابت نیست. بلکه یک بازه‌ی پیشنهادی می‌باشد. کشاورزان و صنعتگران درباره‌ی کار با پمپ‌ها به‌خوبی آگاهی دارند. برای فشار یا اختلاف ارتفاعی که یک پمپ آب ایجاد می‌کند. معمولا یک بازه‌ی ایده‌آل را در نظر می‌گیریم.

 

فشار مورد نیاز نوار تیپ

فشار مورد نیاز نوار تیپ

در کارکردن با نوار آبیاری، جهت استفاده بهتر، توصیه می‌گردد که نوار تیپ‌ها تحت فشار کاری 0.8 بار عمل کند. درصورتی‌که این فشار پیشنهادی رعایت نشود، آب‌دهی روزنه‌ها با مقدار آب‌دهی اسمی متفاوت می‌گردد. به‌طور دقیق‌تر می‌توان گفت بازه‌ی 0.4 الی 1.2 بار را محدوده‌ی فشاری مناسب برای بهره‌برداری از نوار تیپ بغل دوخت را درنظر می‌گیرند و برای نوار تیپ پلاک دار 0.4 الی 1 و فشار ایده آل 0.6.

فشار کاری نوار تیپ

  کمینه فشار ایده آل بیشینه فشار ایده آل
نوار تیپ پلاک دار 0.4 بار 1 بار
نوار تیپ بغل دوخت  0.6 بار 1.2 بار

توجه ویژه به فشار متناسب جهت به کارگیری از این نوارها، می‌تواند صاحبان زمین‌های کشاورزی و فعالان در این زمینه کاری را از مزایا و فواید این شیوه‌ی آبیاری برخوردار کند و هر چه بهتر در مسیر کار اصولی حرکت نمایند.

فشار مورد نیاز نوار تیپ

فشار ایده آل نوار آبياری پلاک دار و بغل دوخت

مزایای استفاده از نوارتیپ پلاک دار

  • نصب این نوار کشاورزی بسیار راحت می‌باشد.
  • این نوارها قابلیت به کارگیری در زمین‌های ناهموار با سطح‌بندی نامناسب و غیریک‌دست را دارد.
  • نوار کشاورزی جنسی پلیمری دارد. جنس مخصوص‌ این نوارها، دربرابر نور خورشید مقاوم می‌باشد.
  • اتصالات مربوط به این شیوه‌ی آبیاری بسیار ارزان و دردسترس می‌باشد.
  • از آن‌جا که محصولات کشاورزی باید در معرض تابش متناسب نور قرار بگیرند، مقاومت تأسیسات آبیاری در برابر نور خورشید ضروری و لازم می‌باشد.
  • نوار تیپ پلاک‌ دار در فشارهای پایین قابلیت به کارگیری دارد. این مسئله می‌تواند منجر به کارایی بالای این محصول در مناطقی باشد که دسترسی به فشار بالا در آن‌ها ممکن نیست.

فشار کاری نوار تیپ

مزایای استفاده از نوارتیپ پلاک دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *