تاثیر نوار تیپ آبیاری قطره ای بر روی رشد گیاهان

تاثیر نوار تیپ

اگر به تازگی باغ یا گلخانه خود را تاسیس کرده ‎اید و می خواهید اطلاعاتی درباره نوار آبیاری قطره ای بدست آورید، با ما همراه باشید. در ادامه با جزئیات بیشتری به این محصول کاربردی و کارآمد در زمینه کاشت و برداشت گیاهان مختلف خواهیم پرداخت.

نوار آبیاری قطره ای چیست؟

نوار آبیاری قطره ای چیست؟

احتمالا در ابتدا می‎خواهید با این نوار آشنا بشوید و بدانید که دقیقا به چه صورت کار می رود و چه کاربردهایی هم دارد. در آغاز باید گفت که آبیاری بیش از اندازه محصولات گیاهی می‎تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی برای گیاهان شود. به همین دلیل، کاردانان و مهندسین اقدام به تولید این نوارهای مخصوص آبیاری به صورت قطره‎ ای کرده ‎اند که پاسخگوی نیازهای کشاورزان و افراد علاقه‌‎مند به کشت گیاهان باشند. شما می‎توانید از این نوار آبیاری به کارگیری کرده و باغ و گلخانه ‎تان را به صورت مداوم و با روشی به‎‌صرفه آبیاری نمایید.

فشار مورد نیاز نوار تیپ آبیاری قطره ای

تاثیر نوار تیپ

عملکرد و تاثیر نوار تیپ چگونه است؟

عملکرد این نوار آبیاری، مشابه یک شلنگ خیس اما قابل اطمینا‌ن‎‌‍تر و کنترل شده است. این نوار از راه روزنه هایی که دارد، خاک را خیس کرده و بدین صورت به آبیاری گیاهان مختلف کمک می نماید. اندازه ‎های موجود از این نوار آبیاری در بازارهای فروش بسیار متفاوت است. شما به راحتی می‎توانید متناسب با حیاط، باغ و گلخانه خود از این نوارهای آبیاری در اندازه های مختلف استفاده نمایید.

نكات مهم در هنگام خريد نوار آبیاری

در ضمن، دوام این نوارها بسیار بالا است و اگر از آن درست مراقبت کنید، تا سالیان سال پاسخگوی نیازتان در زمینه آبیاری اصولی، خواهد بود. برخی از این نوارها زیر خاک و برخی دیگر روی خاک کار گذاشته می‎ شوند، که این مورد به نوع گیاهان و اندازه زمین زراعی شما ارتباط دارد.

تاثیر نوار تیپ

علت نصب نوار تیپ زیر خاک

(به عنوان مثال اگر نوع هندوانه را با لوبیا در نظر بگیرید، قطعا متوجه می شوید که فواصل کشت هندوانه بیشتر است و یا اگر در جایی باشید که دمای هوا سخت و سوزان است شاید تصمیم به دفن نوار زیر خاک بکنید تا از تابش مستقیم اشعه افتاب به آن جلوگیری کنید. همانطور که می دانید، مواد اولیه نوار تیپ پلی اتیلن است و چیزی که طول عمر مواد پلی اتیلن را مشخص می کند دمای محل نگهداری آن است. حالا تصور کنید اگر 24 ساعته زیر افتاب تابستان باشد، به تدریج بعد از حداقل یک فصل کشت زراعی خاصیت خشک شدگی پیدا می کند و پاره می شود. پس در مواقعی هم باید نوار را زیر خاک کار گذاشت.)

انواع نوار تیپ

تاثیر نوار تیپ

نوار آبیاری قطر‎ه‎ ای چگونه باعث افزایش رشد گیاهان می‎شود؟

در واقع، این نوار آبیاری از راه کنترل مراحل آبیاری گیاهان به افزایش رشد منظم آنها کمک فراوانی می‎کند. از آنجایی که این روش آبیاری فواید دیگری مثل: کاهش بیماری گیاهان و کم شدن علف‎‌های هرز موجود در دور و بر گیاهان دارد. در درازمدت نیز به تکثیر و رشد بیشتر گیاهان منجر می ‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *